Układ hamulcowy pojazdu to wszystkie elementy mające na celu zatrzymanie pojazdu będącego w ruchu a także utrzymanie go w miejscu np. na pochyłości. Samochód zgodnie z przepisami musi być wyposażony w dwa układy hamulcowe: podstawowy (roboczy) ? uruchamiany nogą poprzez naciśnięcie pedału hamulca.Hamowanie odbywa się tylko w czasie, gdy hamulec jest naciskany (układ monostabilny) dodatkowy (awaryjny; potocznie: ręczny) ? hamulec ten służy głównie jako hamulec postojowy w celu zabezpieczenia pojazdu przed zjechaniem z miejsca postoju.W razie awarii hamulca podstawowego ma on za zadanie awaryjne wyhamowanie pojazdu.Hamulec awaryjny jest aktywowany, w zależności od rozwiązania, ręką lub nogą.Działa on od momentu włączenia aż do momentu jego wyłączenia (układ bistabilny). Spis treści 1 Hydrauliczny układ hamulcowy 2 Pneumatyczny układ hamulcowy 3 Mechaniczny układ hamulcowy 4 Włącznik światła stop 5 Zobacz też Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu
W roku 1472 Robert Valturio przedstawił opis maszyny wojennej do której napędu wykorzystywany był wiatr na tej samej zasadzie działania co w wiatrakach2.Również Leonardo da Vinci zajmował się pojazdami napędzanymi bez użycia siły koni3.
Zaprojektował zamknięty woź bojowy, który napędzany był siłą mięśni ośmiu osób znajdujących się w środku3.Osoby te miały poruszać dźwignie znajdujące się we wnętrzu pojazdu i za pomocą przekładni korbowej napędzać koła jezdne.Każde koło miało być napędzane własnym mechanizmem, co można porównać do dzisiejszego mechanizmu różnicowego3.W kilku projektach przez siebie stworzonych uwzględnił też napęd grawitacyjny, sprężynowy, jak również za pomocą pary wodnej3.
Prototyp tego pojazdu stworzony został w Memmingen w roku 1447, a drugi rok później koło Pirny w Saksoni3.Do czasów dzisiejszych zachował się rysunek wykonany w roku 1558 przez Bertholda Holzschuhera.Wcześniej, bo w roku 1459, pojawiły się jeszcze dwa projekty maszyn napędzanych bez pomocy zwierząt.Jeden z nich zaprojektowany był przez cesarza Niemiec Maksymiliana.
Przedstawiał pojazd w kształcie olbrzymiego koła o średnicy 6 metrów, na których osiach zamontowane były siedzenia dla pasażerów.Koła połączone były obręczą, po której chodzący ludzie napędzały maszynę3.W tym samym roku powstał też drugi projekt nieznanego autora.
Przedstawiał drewniany bogato zdobiony pojazd.Napędzany był przez idących z boku ludzi za pośrednictwem drągów i przekładni zębatych oraz osoby idące z tyłu, które oprócz tego że napędzali pojazd to dodatkowo sterowali tylnymi kolami3.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_motoryzacjiWygodny garaż blaszany
Garaż blaszany bardzo często stawiany jest na większych posesjach zwłaszcza bezpośrednio po wybudowaniu nowego domu.Stanowi on bardzo dobre zabezpieczenie dla samochodu i sprawia, że samochód może być przechowywany na terenie posesji.
Dlatego bardzo często spotyka się osoby dokonujące zakupu garażu blaszanego.
Zwykle mogą one postawić taki garaż w wygodnym dla siebie miejscu przy pomocy wciąż pracującej u nich ekipy budowlanej.Taki garaż blaszany zwykle obsługiwany jest w tradycyjny sposób, a więc po prostu otwierany na zewnątrz i zamykany po wjeździe samochodem do garażu.Bardzo ważne jest również, aby garaż blaszany został dobrze zabezpieczony przed jego porwaniem przez ewentualne wichury. .