Silnik oparty na cyklu Atkinsona

Pompy wspomagania
Cykl Atkinsona Wykres obiegu Atkinsona Silnik Atkinsona ? rodzaj układu pracy silnika spalinowego wynalezionego przez Jamesa Atkinsona w 1882. Silnik oparty na cyklu Atkinsona znalazł zastosowanie na przykład w samochodach hybrydowych Toyoty z napędem Hybrid Synergy Drive: Priusie, Aurisie Hybrid, Yarisie Hybrid, pierwszym seryjnie produkowanym hybrydowym SUVie - Fordzie Escape Hybrid oraz w Hondzie Jazz Hybrid.potrzebny przypis Charakterystyka i parametry Silnik pracujący w cyklu Atkinsona ma lepszą sprawność w zakresie średnich obrotów.
Różnica w stosunku do tradycyjnego cyklu spalinowego silnika czterosuwowego (Cykl Otta) polega na tym, że kiedy zaczyna się suw sprężania, zawory są wciąż otwarte.

Zamykają się z pewnym opóźnieniem, dlatego suw sprężania zostaje wyraźnie skrócony.

Nie sprzyja to uzyskiwaniu dużej mocy maksymalnej, ale taki zabieg bywa stosowany, gdy priorytetem jest obniżenie zużycia paliwa oraz większa sprawność podzespołu. Obieg Atkinsona cechuje to, że suwy ssania, sprężania, pracy oraz wydechu, odbywają się w trakcie jednego cyklu ruchu tłoka.
Drugą cechą charakterystyczną jest też to, że pojemność cylindra przed suwem sprężania nie jest równa objętości cylindra po suwie pracy, a suw pracy jest dłuższy od suwu sprężania, co powoduje lepsze wykorzystanie energii spalin i wzrost sprawności (w stosunku do cyklu pracy Otto) Silnik Atkinsona z wirującym tłokiem Silnik Atkinsona z wirującym tłokiem Cykl Atkinsona jest używany w silnikach z wirującym tłokiem.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Atkinsona

Hamulce ? jedne z najważniejszych części samochodowych

Pompy wspomagania Części, na które składa się układ hamulcowy są bardzo często uważane za kluczowe dla wystarczającego bezpieczeństwa pasażerów.
To właśnie hamulce pozwalają nam uniknąć niebezpiecznych wydarzeń na drodze takich, jak uderzenie w inny samochód czy coś na poboczu a także na panowanie nad prędkością. Nic więc dziwnego, że wielu ekspertów motoryzacyjnych sugeruje, aby zawsze sprawdzać stan układu hamulcowego zanim wybierzemy się w dłuższą podróż. Jest to bardzo istotne szczególnie wtedy, gdy poruszamy się autem na trudnym terenie, górskim lub obdarzonym na przykład wieloma zakrętami, na których koniecznie trzeba wykorzystywać hamulce, aby jechać z odpowiednią prędkością.

Rodzaje turbin

Turbina jako urządzenie mechaniczne napędzane przepływem gazu lub płynu jest stosowane bardzo szeroko w wielu dziedzinach. Turbiny najczęściej są spotykane w motoryzacji jako napęd turbosprężarek doładowujących silniki benzynowe i wysokoprężne (diesla).
Gdzie występują w parze połączonej wspólnym wałem - jedna turbina (część wylotu spalin silnika) napędza drugą (część dolotu czystego powietrza). Sama turbina bywa stosowana jako główny napęd silnika spalinowego - silniki turbospalinowe są często wykorzystywane do napędu pojazdów wojskowych (np czołgów - Abrams ma taki napęd). Natomiast sama turbina jako urządzenie odbierające energie jest stosowana w elektrowniach - od atomowych po węglowe. Gdzie para wodna napędza turbinę. W przypadku elektrowni wodnych to przepływ wody wprawia turbinę w ruch..

Widok do druku:

Pompy wspomagania